Vores rejser

Her har jeg skrevet lidt om de rejser jeg har taget sammen med Jan og hans dejlige unger i den tid vi var sammen. Vi elskede allesammen at rejse og opleve. Ikke alle rejserne er ikke beskrevet, men det er muligt at jeg får det gjort efterhånden... Læs mere ved at klikke på linksne i menuen til venstre.

2004

Berlin i November

Det tager kun 5 timer at køre til Berlin. En hyggelig og kulturel lang weekend. Vi gik og gik, langs Kurfürstendamm, ad Unter den Linden til Brandenburger Tor, til Checkpoint Charlie og på jagt efter et loppemarked som ikke var der. Læs mere...

Pudderdåsen og læbestiften

Sommerferie ved Vesterhavet

I et lejet sommerhus når den danske sommer er som mest. Hygge i huset, lange ture langs det brusende Vesterhav og småture i omegnen.

Foran Big Bertha

2003

Lang weekend i London

I November var Jan og Mette en forlænget weekend i London. Kulturelt var vi meget flittige og vi så mange turistattraktioner i det to dage vi var der. Her leger Jan Sjerlock Holmes. Lidt til til shopping og hygge blev der dog også.

Jan er Sherlock Holmes....

Eksotiske Bali (over Bangkok)

En pragtfuld tur til eksotiske Bali over Bangkok. Vulkaner, strande, delfiner, varme kilder, palmer og alskens frugt og grønt. Mere kan hjertet næsten ikke begære. Læs mere...

Palmer ved poolen i Sanur

2002

Paris med vennerne

Turen til Paris var den lange køretur værd. Vi havde et par gode dage, hvor vi blandt andet så det smukke slot Versailles i strålende sol. Næste dag i Eiffeltårnet småregnede det, men senere klarede det op og vi kunne nyde Sacre Ceur og Montmartre under en blå himmel.

Vi hviler de trætte ben - lige ved Moulin Rouge

Italien i sommervarme

En rigtig dejlig ferie ved Gardasøen. Vi havde lejet en lejlighed i Sirmione, ikke luksus, men med god plads til os alle. Fjorten dage med ren afslapning ved poolen, solbadning, hygge og lidt sightseeing i de mange byer rundt om Gardasøen. Vi fik også moret os i Gardaland.

Ungerne elsker at bade...

Østrig på ski

Endnu en herlig skiferie i Westendorph i Østrig med Rene og Lone og Line og Aske. Ungerne er nu større og kan selv klare sig lidt rundt i terrænet.

Sikke en udsigt....

2001

Sommerferie i Skandinavien

I sommerferien tog vi først til Småland, hvor vi sejlede i kano. Solen skinnede - lige til vi fik kanoen sat i vandet. Herefter var der vådt både fra oven og fra neden. Vi nåede også en tur i Legoland, Den Gamle By i Århus og i Kattegatcenteret.

På kanotur

New York - the Big Apple

På storby "ferie" i New York - første gang for begge to. Vi så Twin Towers, USS Intrepid, fløj helikopter, var i teatret, på sightseeing med bus, på Wall Street m.v. Læs mere...

Gadebillede fra New York

Vandretur Norge

Med udgangspunkt ved Rondablikk gik vi mod Rondeslottet. Vi kom dog aldrig så langt, men vi havde en dejlig tur. Vi nyder rygsæklivet og den friske luft, men må nok se i øjnene at vi skal sætte ambitionerne efter alderen :-).

Vi elsker naturen - og hinanden...

2000

Thailand Jul og Nytår 2000-2001

Allerede første juledag rejste vi til Thailand for at besøge ungernes morfar og for at holde ferie.
Det blev en aktiv ferie, vi nåede både shopping i Bangkok, og vi red på elefanter i Khao Yai. Vi gik over den berømte bro over floden Kwai og vi slappede af i Pattaya. Læs mere...

Den søde elefant stiller op til portrættering

Frankrig - en sensommer

Efter en aflyst sommerferie tog vi en uge til sydfrankrig i oktober. Vi nød de flotte efterårsfarver i bjergene, men måtte flygte fra regnen i Monaco.

Vi spiste KÆMPEis dernede

Norge

Jan og Mette var i Norge og vandre i starten af juni. Der var varmt i dalen men stadig sne på fjeldtoppene. Vi nød den friske bjergluft og den flotte, men barske natur i de norske fjelde.

Sneklædte toppe i baggrunden

Østrig på ski

I Østrig var for første gang afsted som en familie. Vi var sammen med Rene og Lone på skiferie i Westendorph, hvor vi havde lejet en lejlighed lige neden for løjperne.